kpb

Studencki Nocny Klub Filmowy - Nieulotne

STUDENCKI NOCNY KLUB FILMOWY
- Nieulotne, reż. Jacek Borcuch
czwartek, 14 lutego 2013, godz. 23.15

W każdy czwartek, wieczorową porą w Baranach zbiera się studencki Nocny Klub Filmowy, żeby wspólnie oglądać premierowe filmy i dyskutować o nich choćby całą noc.

Przystąpić do Klubu może każdy kinoman, który jest także studentem. W roli gospodarzy występować będą m.in. młodzi krakowscy filmoznawcy związani z magazynem 16mm. Pismo to objęło patronat nad Klubem.

Przed projekcją będzie można napić się kawy, a w trakcie dyskusji posilić kanapką. Wszystko wliczone w cenę biletu.

Słowo wstępne wygłosi Kaja Klimek - rocznik 84, pochodzi z Tarnowskich Gór. W KPSC UJ przygotowuje pracę doktorską na temat remiksu w kulturze popularnej. Tłumaczka i publicystka popkulturowa. 2x wyróżniona w konkursie dla młodych krytyków filmowych im. Krzysztofa Mętraka (2011&2012). Lubi plastikową biżuterię i dużo innych rzeczy. Ale najbardziej Nicolasa Cage'a.

Strona sNKF na Facebooku .
Twitter - TUTAJ.


BILETY: tylko 10 zł



NIEULOTNE | NIEULOTNE
reż. Jacek Borcuch, Polska/Hiszpania 2012, 90’

Festiwal Filmowy Sundance 2013: najlepsze zdjęcia - Michał Englert

Pulsująca emocjami historia miłości Michała (Jakub Gierszał) i Kariny (Magdalena Berus), pary polskich studentów, którzy poznają się i zakochują, podczas wakacyjnej pracy w Hiszpanii. Beztroski wakacyjny romans zostaje przerwany przez dramatyczne wydarzenie, które na zawsze odmieni życie bohaterów.

Reżyser Jacek Borcuch to jeden z najbardziej cenionych i rozpoznawalnych na świecie polskich reżyserów młodego pokolenia. Jego poprzedni obraz - Wszystko, co kocham, polski kandydat do Oscara, trafił do prestiżowej selekcji festiwalu filmowego Sundance. Nieulotne to drugi z rzędu film Borcucha, który został wybrany do selekcji festiwalu Sundance, co samo w sobie stanowi ewenement i bezprecedensowy sukces polskiego kina na świecie.

Reżyser o filmie: Nieulotne to współczesna próba przyjrzenia się kondycji ludzkiej w skali mikro. Oczami młodych ludzi obserwujemy powolny rozkład ich pozornie uporządkowanego świata. Widz zostaje postawiony w sytuacji emocjonalnie zależnej od losu bohaterów, nie nachalnie, po prostu, w oparciu o współodczuwanie, chęć zrozumienia. Razem z nimi, a właściwie dzięki nim, mamy okazję sami stanąć naprzeciw własnej natury i zadać kolejne pytanie bez odpowiedzi.” ss




Patronat:


        
Bookmark and Share

archiwum