kpb

Świąteczne przedpremiery w Kinie Pod Baranami 2016

14-22 grudnia 2016

 

 

 

Przygotowaliśmy dla Was świąteczny prezent! W dniach 14-22 grudnia, codziennie, odbywać się będą specjalne przedpremierowe pokazy najbardziej wyczekiwanych filmów sezonu. Wśród nich zjawiskowa Tancerka, szukający szczęścia Paterson, poddani próbie Pasażerowie, nostalgiczne Szczęście świata, trzymający w napięciu Klient oraz pełne szalonej energii i muzyki American Honey.


Zestaw świątecznych przedpremier w Kinie Pod Baranami otworzy pokaz filmu Tancerka w reżyserii Stéphanie Di Giusto. To nominowana do Złotej Kamery w Cannes opowieść o legendarnej pionierce tańca nowoczesnego Loïe Fuller i jej rywalizacji z Isadorą Duncan.

Widzowie będa mogli także zobaczyć przedpremierowo film Paterson - najnowszą produkcję fabularną Jima Jarmuscha - w ramach weekendu pod hasłem Paterson, czyli szczęście. Dla głównego bohatera tej opowieści - kierowcy autobusu, będącego jednocześnie poetą - szczęście to poranna kawa z ukochana osobą, spacer z psem i kufel piwa z przyjaciółmi. W roli głównej Adam Driver - jeden z najciekawszych aktorów młodego pokolenia, który swoją bezpretensjonalnością idealnie wpisuje się w pełną humoru i dystansu opowieść twórcy Broken Flowers.

W czwartek, 15 grudnia, odbędzie się także pokaz filmu w ramach studenckiego Nocnego Klubu Filmowego. Tradycyjnie, na uczestników spotkania czekać będzie poczęstunek w postaci kawy, herbaty oraz kanapek. Po seansie odbędzie się dyskusja inspirowana filmem. Gospodarzem spotkania będzie Józef Pawlikowski - student III roku socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Po pokazie Kino Pod Baranami zaprasza widzów do Klubu Betel (pl. Szczepański 3) na darmowego drinka. Bilety dla studentów tylko 10 zł!

Specjalnie dla fanów kina drogi i niezależnych filmów amerykańskich, na ekranie pojawi się także uhonorowany Nagrodą Jury na tegorocznym festiwalu w Cannes film American Honey Andrei Arnold (Fish Tank, Wichrowe wzgórza), jednej z najciekawszych europejskich reżyserek. To pulsująca emocjami i muzyką opowieść o poszukiwaniu własnej drogi w życiu.

W ramach świątecznych przedpremier widzowie będą mogli także zobaczyć Szczęście świata - najnowsze dzieło Michała Rosy, twórcy wielokrotnie nagradzanych obrazów Co słonko widziało i Rysa. To pełna magii, humoru i wzruszeń historia mieszkańców niezwykłej kamienicy na Śląsku. W rolach głównych: Karolina Gruszka, Agata Kulesza, Tomasz Borkowski i Krzysztof Stroiński. Autorem zdjęć do filmu jest wielokrotnie nagradzany operator Marcin Koszałka (Rewers, Czerwony Pająk).

Kino Pod Baranami zaprasza na także na przedpremierowy pokaz filmu Pasażerowie z Jennifer Lawrence i Chrisem Prattem w rolach głównych. Europejski reżyser Mortem Tyldum, znany z takich dzieł jak Gra tajemnic czy Łowcy głów, stworzył film łączący imponujące rozmachem widowisko o podróży na obcą planetę z historią uczucia rodzącego się między dwojgiem ludzi w wyjątkowo nieoczekiwanej sytuacji.

W czwartek odbędzie się pokaz filmu Klient, nominowanego do Złotego Globu psychologicznego thrillera w reżyserii Asghara Farhadiego. Twórca Rozstania ponownie serwuje widzom historię, w której testuje granice wytrzymałości bohaterów i odkrywa ich prawdziwą naturę. W filmie wystąpił m.in. nagrodzony Złotą Palmą w Cannes Shahab Hosseini.

W ramach świątecznych przedpremier nie mogło zabraknąć laureata pięciu nagród Europejskiej Akademii Filmowej - filmu Toni Erdmann. Okrzyknięte jednym z najzabawniejszych i najbardziej wzruszających filmów sezonu, dzieło Maren Ade zostało nominowane do Złotych Globów oraz znalazło się na shortliście do Oscara w kategorii najlepszy film zagraniczny. To historia pochłoniętej pracą młodej kobiety, której życie staje na głowie, kiedy z wizytą przyjeżdża niespodziewanie jej ojciec - wielbiciel zwariowanych żartów.

 

BILETY:

20 zł | 14 zł | 12 zł

Tancerka: 18 zł | 14 zł | 12 zł

Studencki Nocny Klub Filmowy: bilety dla studentów tylko 10 zł

 

PROGRAM:


środa, 14 grudnia 2016
19.00 TANCERKA
| LA DANSEUSE
reż. Stéphanie Di Giusto, Francja/Belgia/Czechy 2016, 108'
POLSKA PREMIERA: 23 grudnia 2016


czwartek, 15 grudnia 2016
23.15 STUDENCKI NOCNY KLUB FILMOWY
PATERSON
| PATERSON
reż. Jim Jarmusch, USA 2016, 118’
POLSKA PREMIERA: 30 grudnia 2016


piątek, 16 grudnia 2016
19.00 PATERSON
| PATERSON
reż. Jim Jarmusch, USA 2016, 118’
POLSKA PREMIERA: 30 grudnia 2016


sobota, 17 grudnia 2016
19.00 PATERSON
| PATERSON
reż. Jim Jarmusch, USA 2016, 118’
POLSKA PREMIERA: 30 grudnia 2016


niedziela, 18 grudnia 2016
19.00 PATERSON
| PATERSON
reż. Jim Jarmusch, USA 2016, 118’
POLSKA PREMIERA: 30 grudnia 2016


poniedziałek, 19 grudnia 2016
21.15 AMERICAN HONEY
| AMERICAN HONEY
reż. Andrea Arnold, USA/Wielka Brytania 2016, 162’
POLSKA PREMIERA: 31 marca 2017


wtorek, 20 grudnia 2016
19.00 SZCZĘŚCIE ŚWIATA
| THE HAPPINESS OF THE WORLD
reż. Michał Rosa, Polska 2016, 103’
Film prezentowany z polskimi i angielskimi napisami.
POLSKA PREMIERA: 23 grudnia 2016


środa, 21 grudnia 2016
19.00 PASAŻEROWIE
| PASSENGERS
reż. Morten Tyldum, USA 2016, 100’
POLSKA PREMIERA: 25 grudnia 2016


czwartek, 22 grudnia 2016
19.00 KLIENT
| THE SALESMAN | FORUSHANDE
reż. Asghar Farhadi, Iran/Francja 2016, 125’
Film prezentowany z polskimi i angielskimi napisami.
POLSKA PREMIERA: 2017

 

wtorek, 27 grudnia 2016
21.05
TONI ERDMANN | TONI ERDMANN
reż. Maren Ade, Niemcy/Austria 2016, 162’
Film prezentowany z polskimi i angielskimi napisami.
POLSKA PREMIERA: 27 stycznia 2017

 

O FILMACH:

AMERICAN HONEY | AMERICAN HONEY
reż. Andrea Arnold, USA/Wielka Brytania 2016, 162’

MFF w Cannes 2016: Nagroda Jury za najlepszy film (Andrea Arnold)
Brytyjskie Niezależne Nagrody Filmowe BIFA 2016: najlepszy brytyjski film niezależny, najlepsza aktorka (Sasha Lane), najlepszy reżyser (Andrea Arnold), najlepsze osiągnięcie techniczne (Robbie Ryan za zdjęcia)

 

18-letnia Star (debiutująca na ekranie Sasha Lane) o niczym bardziej nie marzy niż o wyrwaniu się z małego miasteczka, gdzie mieszka z ojczymem i młodszym rodzeństwem. Po kolejnej domowej kłótni porzuca dotychczasowe życie i dołącza do przypadkowo spotkanej grupy rówieśników, którzy wspólnie krążą po Ameryce. Łączy ich poszukiwanie przygody i łatwych pieniędzy. Włóczęga jest ich codziennością, motele ich domem, a życie – niekończącą się zabawą w rytmie popularnych hitów. Przewodzi im Crystal (Riley Keough), decydująca o tym, kto zostanie przyjęty do grupy, a kto wyrzucony. Jej najbliższy współpracownik – Jake (Shia LaBeouf) – bierze Star pod swoje skrzydła. Ich wspólne przygody na granicy prawa wkrótce przeradzają się we wzajemną fascynację i uczucie, które zostanie wystawione na próbę.


Reżyserka Andrea Arnold stworzyła współczesną opowieść inspirowaną autentycznymi historiami. W rolach drugoplanowych wystąpili debiutanci: młodzi ludzie, których Arnold napotkała na ulicach amerykańskich miast. I to właśnie oni wybrali utwory, które złożyły się na ścieżkę dźwiękową (w tym piosenki takich artystów, jak: Rihanna, Calvin Harris, Sam Hunt, Lee Brice, Raury, The Raveonettes, Bruce Springsteen). To nowoczesne kino drogi, którego młodzi bohaterowie szukają niezależności i wolności.

 

KLIENT | THE SALESMAN | FORUSHANDE
reż. Asghar Farhadi, Iran/Francja 2016, 125’

(with Polish and English subtitles)

Złote Globy 2016: nominacja do nagrody za najlepszy film zagraniczny
MFF w Cannes 2016: Złota Palma dla najlepszego aktora (Shahib Hosseini) oraz za najlepszy scenariusz (Asghar Farhadi)
Nagrody National Board Review 2016: najlepszy film zagraniczny


Dobry film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, a potem napięcie powinno rosnąć. Farhadi, twórca cenionego Rozstania, wziął sobie do serca radę Hitchcocka i dokładnie takie jest jego najnowsze dzieło: to mistrzowsko zagrany, perfekcyjnie zrealizowany thriller psychologiczny. Naprawdę zaczyna się od trzęsienia ziemi. W pierwszej scenie młode małżeństwo budzi się w środku nocy w swoim mieszkaniu w Teheranie, cały dom się trzęsie. Bohaterowie muszą się w pośpiechu ewakuować. W wyniku dramatycznego, nieprzewidywalnego rozwoju akcji ich postawy zostają wystawione na próbę. Napięcie, jakie osiąga Farhadi w finałowych minutach filmu, jest trudne do zniesienia. Laureat Złotego Niedźwiedzia i Oscara jest mistrzem kina realistycznego, niepokojącego, przenikliwego. Tworzy duszną atmosferę, wytrąca swoich bohaterów z poczucia bezpieczeństwa i obserwuje, jak zachowują się, kiedy słabnie w nich samokontrola, gdy do głosu dochodzą uprzedzenia, strach i złość.

 

PASAŻEROWIE | PASSENGERS
reż. Morten Tyldum, USA 2016, 100’

Podczas podróży kosmicznej na nową planetę w celu jej zasiedlenia dwoje pasażerów – wskutek niezrozumiałych, tajemniczych okoliczności – budzi się z hibernacji dziewięćdziesiąt lat za wcześnie. Jim i Aurora próbują odnaleźć się wspólnie w nieoczekiwanej sytuacji. Zdają sobie sprawę, że spędzą razem na pokładzie resztę życia i z czasem pojawia się między nimi uczucie. Odkrywają, że statek kosmiczny znajduje się w niebezpieczeństwie, a życie tysięcy pozostałych pasażerów zależy tylko od nich. Powoli dowiadują się także, dlaczego ich wybudzenie nie było przypadkowe.

 

ZWIASTUN:

 

PATERSON | PATERSON

reż. Jim Jarmusch, USA 2016, 118'

(fot. Mary Cybulski)

 

MFF w Cannes 2016: udział w konkursie głównym

 

Paterson (Adam Driver) jest kierowcą miejskiego autobusu. Niczego mu nie brakuje. Kocha swoją pełną szalonych pomysłów żonę (Golshifteh Farahani), która każdego dnia tworzy nowy plan na przyszłość. Mężczyzna ma czas na swoją pasję (pisanie wierszy), spacery z psem i spotkania z grupą zaprzyjaźnionych ekscentryków. Jest wśród nich przeżywający zawód miłosny kompan od kufla, wyzwolona singielka przesiadująca wieczorami w barze, czy wiecznie narzekający kolega z pracy, który zazdrości Patersonowi pogody ducha. Jednak na skutek zabawnego zbiegu okoliczności stoicki spokój tytułowego bohatera zostaje poddany próbie.

 

ZWIASTUN:

  

 

SZCZĘŚCIE ŚWIATA | THE HAPPINESS OF THE WORLD
reż. Michał Rosa, Polska 2016, 103’

(in Polish and German with Polish and English subtitles)

(fot. Aleksandra Zimny)

 

Festiwal Filmowy w Gdyni 2016: udział w konkursie głównym

 

 

 

 

Warszawski dziennikarz i bon vivant Sobański (Tomasz Borkowski) opuszcza stolicę, by odszukać i przeprowadzić wywiad z autorem bestsellerowych przewodników, bijących rekordy sprzedaży. Choć sam pisarz skrzętnie ukrywa tożsamość, nieliczne tropy prowadzą do kamienicy na Śląsku, miejsca pełnego ludzi oryginalnych i wyjątkowych. Wśród nich są piękna Róża (Karolina Gruszka) – obiekt męskich westchnień i damskiej zazdrości oraz ulegający jej urokom mężczyźni – ekscentryczny pasjonat botaniki Tomasz (Krzysztof Stroiński), „przyjaciel domu" Jan (Przemysław Bluszcz), matematyczny geniusz na posadzie windziarza – Rufin (Dariusz Chojnacki), a także próbujący wyrwać się spod wpływów zaborczej matki (Agata Kulesza) nastolatek Harald. Chwile spędzone przez nich z piękną sąsiadką kuszą lekkością i swobodą, objawiając świat, do którego nie mieli dotąd dostępu. Jednak dziewczyna darzy uczuciem tylko jednego. Pewnego dnia Róża znika z życia kamienicy, pozostawiając w sercach adoratorów ślad – puste miejsce, tęsknotę oraz uczucia, które w przyszłości odmienią losy każdego z mężczyzn.

 

ZWIASTUN:

 

TANCERKA | LA DANSEUSE

reż. Stéphanie Di Giusto, Francja/Belgia/Czechy 2016, 108'

Kiedy Marie-Louise Fuller przyszła na świat na amerykańskiej prowincji, absolutnie nic nie wskazywało na to, że ta dziewczynka w przyszłości zostanie gwiazdą Opery Paryskiej i europejskich kabaretów czasu Belle Epoque. Ukryta za metrami jedwabiu, z ramionami przedłużonymi o długie drewniane drążki, Loïe co wieczór elektryzowała publiczność tańcem, który nazwano serpentynowym. Fuller szybko stała się ikoną epoki, symbolem pokolenia. Jej zawoalowane ruchy sceniczne, okraszone grą świateł, miały przemożny wpływ na sztuki plastyczne i nie tylko. Do stóp tancerki padali bracia Lumière, Toulouse-Lautrec, Auguste Rodin. Wysiłek fizyczny grożący niejedną kontuzją, permanentny blask świateł szkodliwych dla oczu – nic nie było w stanie powstrzymać tancerki w bezustannym dążeniu do perfekcji. Dopiero spotkanie z młodziutką, niezwykle uzdolnioną Isadorą Duncan doprowadziło do upadku legendy...

 

 ZWIASTUN:

 

TONI ERDMANN | TONI ERDMANN
reż. Maren Ade, Niemcy/Austria 2016, 162’

(with Polish and English subtitles)

(c) Komplizen Film

 

MFF w Cannes 2016: Nagroda Międzynarodowej Federacji Krytyki Filmowej (FIPRESCI)
Nagroda Europejskiego Parlamentu LUX Prize 2016
Nagrody Stowarzyszenia Nowojorskich Krytyków Filmowych 2016: najlepszy film zagraniczny
Europejska Nagroda Filmowa 2016: najlepszy europejski film roku (Janine Jackowski, Jonas Dornbach, Maren Ade, Michel Merkt), najlepszy europejski aktor roku (Peter Simonischek), najlepsza europejska aktorka roku (Sandra Hüller), najlepszy europejski reżyser roku (Maren Ade), najlepszy europejski scenarzysta roku (Maren Ade)
Złote Globy 2017: nominacja w kategorii najlepszego filmu zagranicznego

 

Winfred jest rozwiedzionym, emerytowanym nauczycielem gry na pianinie, który uwielbia wygłupy i nieustannie robi kawały swoim sąsiadom na niemieckich przedmieściach. Jego córka Ines – pracująca za granicą konsultantka w wielkiej korporacji – lubi mieć wszystko pod kontrolą równie mocno, jak jej ojciec lubi się zgrywać. Przez lata ich relacje nie układały się zbyt dobrze, więc kiedy ojciec nieoczekiwanie przyjeżdża na kilka dni odwiedzić córkę, jego wizyta przybiera zaskakujący przebieg. Aby przywrócić zestresowanej Ines radość życia i poczucie humoru, Winfred tworzy fikcyjną postać – niepoprawnego biznesmena Toniego Erdmanna.

 

ZWIASTUN:

archiwum